Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.

Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În luna mai, piața auto din România s-a confruntat cu cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi din întreaga Uniune Europeană, înregistrând o diminuare de 32,7% comparativ cu aceeași lună din 2024. Această evoluție vine într-un context în care, la nivelul UE, în primele cinci luni ale anului, volumul total al înmatriculărilor a scăzut ușor, cu 0,6%.

În luna mai, în România au fost înmatriculate aproximativ 10.500 de vehicule, scăderea fiind urmată de Estonia cu un declin de 26%. Dacă ne uităm la perioada ianuarie-mai, piața auto românească a înregistrat un declin de 12,8%, cu 54.200 de vehicule înmatriculate, fiind devansată doar de Malta și Estonia.

De la începutul anului, preferințele consumatorilor români încep să se schimbe, reflectând o scădere cu 42% a înmatriculărilor de mașini 100% electrice (2.800 de unități). În aceeași perioadă, vehiculele hibride au cunoscut o creștere de 23%, atingând 26.000 de unități, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 34% și respectiv 43%.

La nivel european, aproape 702.000 de mașini electrice au fost vândute în primele cinci luni, ceea ce a crescut cota lor de piață la 15,4%, reflectând o creștere față de 12% în anul anterior. Mașinile hibride au câștigat și ele popularitate, cu 1,6 milioane de unități înmatriculate, ajungând la o cotă de 35%, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au scăzut la o cotă combinată de 38% de la 48%.

Reduceri semnificative ale vânzărilor de vehicule pe combustibili tradiționali au fost observate și în alte țări europene, precum Franța (-34%), Germania (-26%), Italia (-15%) și Spania (-13%).

Context și Perspective

Această tendință de scădere poate indica o schimbare în preferințele consumatorilor spre soluții mai ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. Totuși, pentru a încuraja o tranziție mai lină către vehiculele electrice, ar putea fi necesare mai multe stimulente fiscale și investiții în infrastructura de încărcare. Această evoluție ar putea avea implicații semnificative atât pentru economie, cât și pentru eforturile de reducere a emisiilor de carbon.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Avionul Ursulei von der Leyen, Țintă a Bruiajului GPS Rusesc, Pe Calea Hărților Clasice rumoare continuă
Bolojan Anunță Conferință pentru Reformele Administrativ-Tensionate și Întâlnirea Crucială la Cotroceni
Cine și cum primește ajutor financiar după reducerea mediilor disponibile de către guvern? Află noile criterii stricte!
Cinstirea Sfântului Mucenic Mamant, Născut în Paflagonia și Prigonit pentru Credință în Hristos
E greșit să discutăm înainte de negocieri
efecte devastatoare asupra creierului și inimii, risc crescut de accident vascular și dependență de nicotină
Emoții Puternice și Soluții Neașteptate pentru Zodii – Află Ce Îți Rezervă Ziua!
FACIAS oferă un ghid practic pentru contribuția voluntară.
Marea Britanie semnează un contract istoric de 10 miliarde £ pentru fregate antisubmarin destinate Norvegiei, întărind apărarea nordică a NATO în 2030.
Oferta valabilă din septembrie și cât vor plăti abonații români până la finalul anului 2023
pensii, sănătate, companii de stat și fiscalitate. AUR promite moțiuni de cenzură.