COD RUTIER 2025: Regula Fermoarului Adoptată de Senat. Ce Sancțiuni Așteaptă Șoferii Care Nu Respectă Noua Reglementare

COD RUTIER 2025: Regula Fermoarului Adoptată de Senat. Ce Sancțiuni Așteaptă Șoferii Care Nu Respectă Noua Reglementare Sursa poza si informatii: olt-alert.ro

Cod Rutier 2025: Introducerea "Regulii Fermoarului" pentru un Trafic Mai Fluent

O nouă prevedere este pe cale să transforme regulile de circulație în România. Senatul a adoptat tacit o propunere ce introduce "regula fermoarului" în Codul Rutier, destinată să fluidizeze traficul în zonele unde benzile de circulație se îngustează.

Ce presupune "Regula Fermoarului"?

Potrivit noii reglementări, atunci când un drum cu mai multe benzi devine inaccesibil pe un anumit sens, din cauza unor obstacole sau îngustări, șoferii de pe banda liberă trebuie să permită alternativ vehiculelor de pe banda blocată să se alinieze. Simplu spus, mașinile vor intra pe rând, ca într-un fermoar, sporind astfel fluiditatea traficului.

Acest concept a fost deja adoptat cu succes în mai multe țări europene, incluzând Germania, Austria și Elveția, și urmează să fie discutat și votat de Camera Deputaților, aceasta fiind instanța finală în adoptarea legii.

Beneficiile Reglementării

Implementarea "regulii fermoarului" își propune să reducă ambuteiajele și să prevină accidentele cauzate de îngustarea benzii. "Această manevră oferă un flux mai continuu al traficului și mai puține neplăceri pentru șoferi," a comentat președintele Senatului, Mircea Abrudean, în cadrul unei ședințe recente.

Amenzi pentru Nerespectare

Neconformarea cu această regulă va fi sancționată, șoferii riscând o amendă din clasa I, echivalentă cu 2-3 puncte de penalizare. Acest demers legislativ a fost inițiat de parlamentari, în special de la USR, subliniind intenția de a face circulația mai eficientă și sigură pentru toți.

În concluzie, "regula fermoarului" vizează o modificare majoră a modului în care ne raportăm la traficul cotidian, promițând o experiență mai plăcută și mai sigură pentru conducătorii auto. Rămâne de văzut cum va fi aplicată în practică, după ce va trece și de Camera Deputaților.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Avionul Ursulei von der Leyen, Țintă a Bruiajului GPS Rusesc, Pe Calea Hărților Clasice rumoare continuă
Bolojan Anunță Conferință pentru Reformele Administrativ-Tensionate și Întâlnirea Crucială la Cotroceni
Cine și cum primește ajutor financiar după reducerea mediilor disponibile de către guvern? Află noile criterii stricte!
Cinstirea Sfântului Mucenic Mamant, Născut în Paflagonia și Prigonit pentru Credință în Hristos
E greșit să discutăm înainte de negocieri
efecte devastatoare asupra creierului și inimii, risc crescut de accident vascular și dependență de nicotină
Emoții Puternice și Soluții Neașteptate pentru Zodii – Află Ce Îți Rezervă Ziua!
FACIAS oferă un ghid practic pentru contribuția voluntară.
Marea Britanie semnează un contract istoric de 10 miliarde £ pentru fregate antisubmarin destinate Norvegiei, întărind apărarea nordică a NATO în 2030.
Oferta valabilă din septembrie și cât vor plăti abonații români până la finalul anului 2023
pensii, sănătate, companii de stat și fiscalitate. AUR promite moțiuni de cenzură.