COD RUTIER 2025: Regula Fermoarului Adoptată de Senat. Ce Sancțiuni Așteaptă Șoferii Care Nu Respectă Noua Reglementare

COD RUTIER 2025: Regula Fermoarului Adoptată de Senat. Ce Sancțiuni Așteaptă Șoferii Care Nu Respectă Noua Reglementare Sursa poza si informatii: olt-alert.ro

Cod Rutier 2025: Introducerea "Regulii Fermoarului" pentru un Trafic Mai Fluent

O nouă prevedere este pe cale să transforme regulile de circulație în România. Senatul a adoptat tacit o propunere ce introduce "regula fermoarului" în Codul Rutier, destinată să fluidizeze traficul în zonele unde benzile de circulație se îngustează.

Ce presupune "Regula Fermoarului"?

Potrivit noii reglementări, atunci când un drum cu mai multe benzi devine inaccesibil pe un anumit sens, din cauza unor obstacole sau îngustări, șoferii de pe banda liberă trebuie să permită alternativ vehiculelor de pe banda blocată să se alinieze. Simplu spus, mașinile vor intra pe rând, ca într-un fermoar, sporind astfel fluiditatea traficului.

Acest concept a fost deja adoptat cu succes în mai multe țări europene, incluzând Germania, Austria și Elveția, și urmează să fie discutat și votat de Camera Deputaților, aceasta fiind instanța finală în adoptarea legii.

Beneficiile Reglementării

Implementarea "regulii fermoarului" își propune să reducă ambuteiajele și să prevină accidentele cauzate de îngustarea benzii. "Această manevră oferă un flux mai continuu al traficului și mai puține neplăceri pentru șoferi," a comentat președintele Senatului, Mircea Abrudean, în cadrul unei ședințe recente.

Amenzi pentru Nerespectare

Neconformarea cu această regulă va fi sancționată, șoferii riscând o amendă din clasa I, echivalentă cu 2-3 puncte de penalizare. Acest demers legislativ a fost inițiat de parlamentari, în special de la USR, subliniind intenția de a face circulația mai eficientă și sigură pentru toți.

În concluzie, "regula fermoarului" vizează o modificare majoră a modului în care ne raportăm la traficul cotidian, promițând o experiență mai plăcută și mai sigură pentru conducătorii auto. Rămâne de văzut cum va fi aplicată în practică, după ce va trece și de Camera Deputaților.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Contract semnat pentru noua rețea de canalizare, un pas major spre infrastructură avansată și confort comunitar
Două victime decedate și un rănit grav în urma unui dramatic accident rutier
Dronă artizanală se prăbușește după ce intră neautorizat din Belarus. NATO în alertă!
Flota britanică F-35, afectată de lipsa de personal și piese, operațională doar o treime din timp; coroziunea și costurile crescute îngreunează misiunile.
Incendiile de vegetație între Sărulești și Lehliu (km 50-60) au fost eliminate complet, circulația fiind reluată.
Incendiu masiv pe strada Doamna Stanca din Sectorul 1, București - foc extins pe 350 mp amenință clădirile învecinate!
Keir Starmer și Emmanuel Macron lansează un program pilot pentru migrație legală și sigură între Marea Britanie și Franța prin Canalul Mânecii.
legile statului creează bariere pentru producția națională, contribuind la criza prețurilor.
Pacienți în stare stabilă după consumul de carne de oaie din propria gospodărie.
Președintele contestă la CCR legea privind incriminarea distribuției online de materiale fasciste, legionare și xenofobe, invocând lipsa de definiții clare și riscuri pentru libertatea de exprimare.
Sprijin din inimă pentru consăteanul Alexandru Nițu cu achiziția unui scaun cu rotile