Industria Auto Română în Fața unei Crize Majore

Industria Auto Română în Fața unei Crize Majore Sursa poza si informatii: olt-alert.ro

Programul Rabla, sursa multor mașini noi pe drumurile României, va fi suspendat pentru cel puțin doi ani. Fondurile destinate acestuia vor fi redirecționate către proiectele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Detalii despre suspendare

Decizia a fost confirmată de ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, care a explicat într-o ceremonie oficială că toate programele gestionate de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vor fi reevaluate. „Ne propunem să utilizăm resursele mai eficient, îndreptându-le către proiectele care contribuie cel mai mult la reducerea emisiilor”, a menționat ministrul.

Conform anunțurilor oficiale, în data de 18 iunie, AFM a declarat suspendarea tuturor programelor de finanțare în curs, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice, programată inițial pentru 19 iunie.

Impactul asupra industriei auto

Dedicat de 20 de ani revitalizării pieței auto, Programul Rabla a permis achiziționarea de mașini noi pentru peste 700.000 de români, beneficiind de vouchere valoroase, uneori până la 10.000 de euro. Această suspendare, însă, ar putea avea efecte grave asupra industriei auto, unde marii producători și dealerii auto sunt îngrijorați de rapiditatea cu care a fost luată această decizie.

Conform unor surse din industrie, stoparea programului ar putea afecta sever vânzările companiilor precum Ford și Dacia, care se bazau pe Rabla pentru a contracara scăderea veniturilor din 2024. Estimările indicau că programul ar fi adus venituri aproximative de un miliard de euro și ar fi generat un TVA în valoare de 200 de milioane de euro pentru bugetul de stat.

Asociațiile auto au criticat aspru suspendarea programului, numind-o decizie cu „un impact dezastruos” și „inacceptabil”, pledând pentru o regândire a strategiei care să nu lovească atât de dur economia auto.

Prin aceste schimbări, Programul Rabla, un motor vital al pieței auto din ultimele decenii, își va opri motoarele, lăsând în urmă un sector să se descurce singur într-un peisaj economic incert.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Avionul Ursulei von der Leyen, Țintă a Bruiajului GPS Rusesc, Pe Calea Hărților Clasice rumoare continuă
Bolojan Anunță Conferință pentru Reformele Administrativ-Tensionate și Întâlnirea Crucială la Cotroceni
Cine și cum primește ajutor financiar după reducerea mediilor disponibile de către guvern? Află noile criterii stricte!
Cinstirea Sfântului Mucenic Mamant, Născut în Paflagonia și Prigonit pentru Credință în Hristos
E greșit să discutăm înainte de negocieri
efecte devastatoare asupra creierului și inimii, risc crescut de accident vascular și dependență de nicotină
Emoții Puternice și Soluții Neașteptate pentru Zodii – Află Ce Îți Rezervă Ziua!
FACIAS oferă un ghid practic pentru contribuția voluntară.
Marea Britanie semnează un contract istoric de 10 miliarde £ pentru fregate antisubmarin destinate Norvegiei, întărind apărarea nordică a NATO în 2030.
Oferta valabilă din septembrie și cât vor plăti abonații români până la finalul anului 2023
pensii, sănătate, companii de stat și fiscalitate. AUR promite moțiuni de cenzură.