Industria Auto Română în Fața unei Crize Majore

Industria Auto Română în Fața unei Crize Majore Sursa poza si informatii: olt-alert.ro

Programul Rabla, sursa multor mașini noi pe drumurile României, va fi suspendat pentru cel puțin doi ani. Fondurile destinate acestuia vor fi redirecționate către proiectele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Detalii despre suspendare

Decizia a fost confirmată de ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, care a explicat într-o ceremonie oficială că toate programele gestionate de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vor fi reevaluate. „Ne propunem să utilizăm resursele mai eficient, îndreptându-le către proiectele care contribuie cel mai mult la reducerea emisiilor”, a menționat ministrul.

Conform anunțurilor oficiale, în data de 18 iunie, AFM a declarat suspendarea tuturor programelor de finanțare în curs, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice, programată inițial pentru 19 iunie.

Impactul asupra industriei auto

Dedicat de 20 de ani revitalizării pieței auto, Programul Rabla a permis achiziționarea de mașini noi pentru peste 700.000 de români, beneficiind de vouchere valoroase, uneori până la 10.000 de euro. Această suspendare, însă, ar putea avea efecte grave asupra industriei auto, unde marii producători și dealerii auto sunt îngrijorați de rapiditatea cu care a fost luată această decizie.

Conform unor surse din industrie, stoparea programului ar putea afecta sever vânzările companiilor precum Ford și Dacia, care se bazau pe Rabla pentru a contracara scăderea veniturilor din 2024. Estimările indicau că programul ar fi adus venituri aproximative de un miliard de euro și ar fi generat un TVA în valoare de 200 de milioane de euro pentru bugetul de stat.

Asociațiile auto au criticat aspru suspendarea programului, numind-o decizie cu „un impact dezastruos” și „inacceptabil”, pledând pentru o regândire a strategiei care să nu lovească atât de dur economia auto.

Prin aceste schimbări, Programul Rabla, un motor vital al pieței auto din ultimele decenii, își va opri motoarele, lăsând în urmă un sector să se descurce singur într-un peisaj economic incert.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Contract semnat pentru noua rețea de canalizare, un pas major spre infrastructură avansată și confort comunitar
Două victime decedate și un rănit grav în urma unui dramatic accident rutier
Dronă artizanală se prăbușește după ce intră neautorizat din Belarus. NATO în alertă!
Flota britanică F-35, afectată de lipsa de personal și piese, operațională doar o treime din timp; coroziunea și costurile crescute îngreunează misiunile.
Incendiile de vegetație între Sărulești și Lehliu (km 50-60) au fost eliminate complet, circulația fiind reluată.
Incendiu masiv pe strada Doamna Stanca din Sectorul 1, București - foc extins pe 350 mp amenință clădirile învecinate!
Keir Starmer și Emmanuel Macron lansează un program pilot pentru migrație legală și sigură între Marea Britanie și Franța prin Canalul Mânecii.
legile statului creează bariere pentru producția națională, contribuind la criza prețurilor.
Pacienți în stare stabilă după consumul de carne de oaie din propria gospodărie.
Președintele contestă la CCR legea privind incriminarea distribuției online de materiale fasciste, legionare și xenofobe, invocând lipsa de definiții clare și riscuri pentru libertatea de exprimare.
Sprijin din inimă pentru consăteanul Alexandru Nițu cu achiziția unui scaun cu rotile