Presiuni pentru semnarea noului Contract Colectiv de Muncă la CFR Călători 2025

Presiuni pentru semnarea noului Contract Colectiv de Muncă la CFR Călători 2025 Sursa poza si informatii: olt-alert.ro

Sindicaliștii de la CFR Călători au anunțat că ar putea declanșa o grevă generală, începând cu 1 iulie 2025, dacă nu se va semna noul Contract Colectiv de Muncă. Între timp, compania se confruntă cu o situație financiară delicată din cauza datoriilor mari către furnizori.

Negocieri tensionate pentru noul contract

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Gabriel Maxim, a subliniat importanța acestor negocieri, menționând că rezultatele lor vor determina semnarea noului contract. Negocierile au loc după ce Consiliul Național de Conducere al FSTFR a decis că noul contract ar trebui să includă menținerea drepturilor salariale, indexate cu rata inflației de 12,5%, fără reduceri de personal sau concedieri.

O condiție esențială pentru semnarea contractului este existența unui act adițional care să asigure compensațiile necesare pentru CFR Călători, în conformitate cu deciziile guvernamentale și bugetul aprobat pentru 2025.

Situația financiară a CFR Călători

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a comunicat recent că compania riscă să nu-și mai poată plăti datoriile către furnizori. El a explicat că Legea statutului feroviar implică majorarea salariilor angajaților, conform cu creșterile salariului minim pe economie - o cheltuială pe care compania nu și-o poate permite la momentul actual.

Deși compania se confruntă cu dificultăți financiare, directorul Preoteasa primește un salariu lunar de 5.500 de euro și are venituri suplimentare din chirii, inclusiv din investițiile sale în imobiliare în Dubai. În fața întrebărilor despre cum și-a permis aceste investiții, având în vedere poziția sa de funcționar public, Preoteasa a replicat: „Ce înseamnă angajat al statului? trebuie să mor de foame?”

Această situație tensionată pune în lumină provocările majore cu care se confruntă CFR Călători, în timp ce privirile sunt ațintite asupra deciziilor viitoare privind semnarea contractului colectiv, esențial pentru evitarea grevei.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Avionul Ursulei von der Leyen, Țintă a Bruiajului GPS Rusesc, Pe Calea Hărților Clasice rumoare continuă
Bolojan Anunță Conferință pentru Reformele Administrativ-Tensionate și Întâlnirea Crucială la Cotroceni
Cine și cum primește ajutor financiar după reducerea mediilor disponibile de către guvern? Află noile criterii stricte!
Cinstirea Sfântului Mucenic Mamant, Născut în Paflagonia și Prigonit pentru Credință în Hristos
E greșit să discutăm înainte de negocieri
efecte devastatoare asupra creierului și inimii, risc crescut de accident vascular și dependență de nicotină
Emoții Puternice și Soluții Neașteptate pentru Zodii – Află Ce Îți Rezervă Ziua!
FACIAS oferă un ghid practic pentru contribuția voluntară.
Marea Britanie semnează un contract istoric de 10 miliarde £ pentru fregate antisubmarin destinate Norvegiei, întărind apărarea nordică a NATO în 2030.
Oferta valabilă din septembrie și cât vor plăti abonații români până la finalul anului 2023
pensii, sănătate, companii de stat și fiscalitate. AUR promite moțiuni de cenzură.