Honda finalizează testul rachetei reutilizabile cu succes, vizează zbor spațial suborbital în 2029. Precedente surprinzătoare în tehnologiile spațiale japoneze.

Honda finalizează testul rachetei reutilizabile cu succes, vizează zbor spațial suborbital în 2029. Precedente surprinzătoare în tehnologiile spațiale japoneze.

Honda, al doilea cel mai mare producător auto din Japonia, a făcut un pas semnificativ în explorarea spațială, testând cu succes o rachetă reutilizabilă. Acest anunț a captivat atenția comunității internaționale, deoarece Honda a fost, în general, discretă în privința progreselor sale în domeniu.

În 2021, Honda și-a exprimat interesul față de tehnologiile spațiale, dar nu a detaliat pașii sau inovațiile sale până acum. Testul recent a implicat un vehicul de lansare experimental de 6,3 metri, care a atins o altitudine impresionantă de 271 de metri înainte de a ateriza în siguranță.

Deși Honda nu a decis încă asupra comercializării rachetelor sale, compania își propune să continue cercetările, vizând o lansare suborbitală până în 2029. Acest tip de lansare ar ajunge la limita spațiului dar nu ar intra pe orbită.

Honda dorește să își dezvolte capacitatea de a lansa sateliți cu propriile rachete, ceea ce ar putea crea sinergii cu alte segmente de afaceri ale companiei. Acest plan face parte dintr-o viziune mai amplă de a inova în domeniul tehnologic.

Între timp, Toyota, principalul rival al Honda și lider mondial în vânzările auto, s-a implicat și ea în industria spațială. La începutul anului, Toyota a investit în Interstellar Technologies, o companie japoneză de rachete, pentru a susține producția în masă de vehicule de lansare.

Guvernul Japoniei a creat un fond de miliarde de dolari pentru a stimula cercetările în domeniul spațial, dorind să dubleze industria până la peste 55 de miliarde de dolari în următorii ani. Acest context economic a stimulat și mai mult competitivitatea și inovația în tehnologii spațiale.

Vehiculele de lansare reutilizabile au crescut în popularitate în ultimul deceniu, datorită succeselor SpaceX și Blue Origin, și se așteaptă ca Honda, alături de alte companii asiatice și europene, să își îmbunătățească oferta în acest sector promițător.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Bulgaria va schimba legislația pentru a prelua și vinde singura rafinărie Lukoil din țară
Ce s-a întamplat ieri - 5 noiembrie 2025 - în Slatina
Cele mai importante evenimente culturale din Slatina - 6 noiembrie 2025
Cinci persoane căutate sub dărâmăturile turnului centralei electrice din Ulsan, patru salvate
Club Brugge și Barcelona 3-3, Inter Milano câștigă la Kairat, Manchester City învinge Borussia Dortmund – rezumat rezultate serii
Conflictul dintre Primăria Slatina și Articus SRL, început acum șapte ani, se transformă într-o dispută mimată cu tertipuri în instanță
Creștere semnificativă a natalității cu 16,9% și scădere a mortalității cu 23,8% în județul Olt
DNA reține în Vaslui pe omul de afaceri Fănel Bogos pentru presiuni asupra conducerii Direcției Sanitar-Veterinare și ANSVSA București
Guvernul adoptă OUG pentru sancționarea hrănirii urșilor cu amenzi între 10.000 și 30.000 lei; comisia de urgență decide măsurile în caz de apariție a ursului în zone populate
Japonia mobilizează armata în nordul țării pentru a combate atacurile record ale urșilor, 12 persoane ucise din aprilie
Ministrul Educației propune reducerea vacanței profesorilor din cauza numărului redus de ore predate