Meta utilizează inteligența artificială pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, dar fără a accesa datele utilizatorilor din UE.

Meta utilizează inteligența artificială pentru reclame personalizate pe Facebook și Instagram, dar fără a accesa datele utilizatorilor din UE.

Începând cu 7 octombrie, Meta va notifica utilizatorii Facebook și Instagram despre schimbările importante referitoare la utilizarea datelor personale colectate prin inteligența artificială, în scopul personalizării conținutului și a reclamelor.

Meta a precizat că aceste modificări vor fi aplicabile celor care utilizează funcțiile de inteligență artificială ale companiei. Cu toate acestea, chiar și utilizatorii care nu folosesc MetaAI vor fi informați despre aceste schimbări, fără a avea opțiunea de a renunța.

Cum va folosi Meta datele utilizatorilor

Compania va colecta detalii despre interacțiunile utilizatorilor cu funcțiile AI, fie că vorbim de comenzi vocale sau textuale. De asemenea, datele vor include și informațiile despre aprecierile și conturile urmărite. Scopul acestui demers este furnizarea de sugestii personalizate, de la videoclipuri de tip reels la reclame. De exemplu, dacă un utilizator discută cu MetaAI despre drumeții, i s-ar putea recomanda ulterior grupuri de drumeții sau produse relevante.

Asigurările Meta privind datele sensibile

Chiar dacă aceste schimbări implică o utilizare mai extinsă a datelor, Meta a subliniat că informațiile sensibile, cum ar fi cele despre opiniile religioase, sănătate sau originea etnică, nu vor fi utilizate pentru personalizarea reclamelor sau a altor tipuri de conținut. Scopul principal este de a îmbunătăți experiența generală a utilizatorilor.

Disponibilitatea modificărilor

Noua funcționalitate este programată să fie lansată în majoritatea regiunilor pe 16 decembrie, dar nu și în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Coreea de Sud, unde legislația protejează mai bine datele utilizatorilor.

Pentru utilizatorii din aceste regiuni, modificările nu se vor aplica datorită reglementărilor locale stricte privind protecția datelor personale, asigurând un grad mai mare de confidențialitate.

Aceste schimbări reflectă încercarea Meta de a integra tehnologia AI într-un mod mai direct cu experiența utilizatorilor săi, menținând în același timp un standard ridicat de confidențialitate.


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Cele mai importante evenimente culturale din Slatina - 14 noiembrie 2025
cum să identifici și să eviți cumpărăturile cu probleme în zona ta
Două curse gratuite pentru utilizatorii noi până duminică
Evenimente si cultura

Două curse gratuite pentru utilizatorii noi până duminică

Om de afaceri din Slatina, anchetat penal pentru lucrări fără autorizație și finanțări de la Primărie
Primăria Balș oferă sprijin pentru victimele exploziei de ieri în locuințe – mesajul primarului/VIDEO
Starea de sănătate a celor doi răniți în explozia de la Balș, anunț oficial de la Spitalul Slatina
substanțe toxice ce pot crește riscul de boli hepatice și cancer
Tânăr de 23 de ani mort în urma unui accident rutier după ce mașina s-a izbit de un cap de pod
Târgul de turism Wonder Destinations a început cu jocuri populare și pită cu sare
Asociația “Code for Romania contrazice declarația lui Nicușor Dan și prezintă planuri concrete de digitalizare propuse ultimelor guverne și președinției
Ce s-a întamplat ieri - 12 noiembrie 2025 - în Slatina