navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian

navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian Sursa poza si informatii: biziday.ro

În Europa, valurile de căldură au adus cu ele provocări pentru transportatorii de mărfuri, care se confruntă cu niveluri scăzute ale râurilor. Rinul, o arteră principală a transporturilor din Germania, este acum navigabil doar pe jumătate în sectoare precum Duisburg și Koln, forțând operatorii să limiteze încărcăturile și să aplice taxe suplimentare pentru a compensa pierderile.

Impactul asupra comerțului european

Aproape 200 de milioane de tone de mărfuri tranzitează anual căile navigabile germane, iar Rinul, al doilea cel mai mare fluviu din Europa, este vital. Însă, nivelurile scăzute ale apei, exacerbate de precipitațiile insuficiente de săptămâna trecută, au martelat acest flux comercial. Situația este similară și în Ungaria, unde Dunărea, esențială pentru transportul maritim și agricol, suferă de același fenomen.

Situația în alte țări europene

În Polonia, râul Vistula a ajuns la cel mai scăzut nivel din istoria măsurătorilor, cu temperaturi de peste 30 de grade Celsius ținându-se constante în Varșovia și puține precipitații pentru a atenua situația. Pe de altă parte, în Yorkshire, compania locală de apă a raportat un nivel de umplere al rezervoarelor de doar 56% la sfârșitul lunii iunie, un procent semnificativ mai mic decât media obișnuită de 82%.

Probleme și perspective viitoare

Aceste circumstanțe nu sunt o noutate. The Guardian reamintește cum, acum trei ani, producătorii germani au întâmpinat situații similare din cauza scăderii nivelului Rinului. Mai mult, în 2022, EDF, un important furnizor de energie din Franța, a trebuit să reducă producția la centralele nucleare din cauza temperaturii ridicate a apelor Ronului și Garonnei, care nu erau adecvate pentru răcirea reactoarelor.

În contextul schimbărilor climatice continue, administratorii navigabili și operatorii de transport trebuie să își planifice strategiile cu mare atenție pentru a gestiona provocările persistente ale vremii extreme și ale resurselor de apă din ce în ce mai fluctuante.

Adaptat de la sursa originală: The Guardian


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Avionul Ursulei von der Leyen, Țintă a Bruiajului GPS Rusesc, Pe Calea Hărților Clasice rumoare continuă
Bolojan Anunță Conferință pentru Reformele Administrativ-Tensionate și Întâlnirea Crucială la Cotroceni
Cine și cum primește ajutor financiar după reducerea mediilor disponibile de către guvern? Află noile criterii stricte!
Cinstirea Sfântului Mucenic Mamant, Născut în Paflagonia și Prigonit pentru Credință în Hristos
E greșit să discutăm înainte de negocieri
efecte devastatoare asupra creierului și inimii, risc crescut de accident vascular și dependență de nicotină
Emoții Puternice și Soluții Neașteptate pentru Zodii – Află Ce Îți Rezervă Ziua!
FACIAS oferă un ghid practic pentru contribuția voluntară.
Marea Britanie semnează un contract istoric de 10 miliarde £ pentru fregate antisubmarin destinate Norvegiei, întărind apărarea nordică a NATO în 2030.
Oferta valabilă din septembrie și cât vor plăti abonații români până la finalul anului 2023
pensii, sănătate, companii de stat și fiscalitate. AUR promite moțiuni de cenzură.