navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian

navele limitate și suprataxele impuse de operatori – Analiză The Guardian Sursa poza si informatii: biziday.ro

În Europa, valurile de căldură au adus cu ele provocări pentru transportatorii de mărfuri, care se confruntă cu niveluri scăzute ale râurilor. Rinul, o arteră principală a transporturilor din Germania, este acum navigabil doar pe jumătate în sectoare precum Duisburg și Koln, forțând operatorii să limiteze încărcăturile și să aplice taxe suplimentare pentru a compensa pierderile.

Impactul asupra comerțului european

Aproape 200 de milioane de tone de mărfuri tranzitează anual căile navigabile germane, iar Rinul, al doilea cel mai mare fluviu din Europa, este vital. Însă, nivelurile scăzute ale apei, exacerbate de precipitațiile insuficiente de săptămâna trecută, au martelat acest flux comercial. Situația este similară și în Ungaria, unde Dunărea, esențială pentru transportul maritim și agricol, suferă de același fenomen.

Situația în alte țări europene

În Polonia, râul Vistula a ajuns la cel mai scăzut nivel din istoria măsurătorilor, cu temperaturi de peste 30 de grade Celsius ținându-se constante în Varșovia și puține precipitații pentru a atenua situația. Pe de altă parte, în Yorkshire, compania locală de apă a raportat un nivel de umplere al rezervoarelor de doar 56% la sfârșitul lunii iunie, un procent semnificativ mai mic decât media obișnuită de 82%.

Probleme și perspective viitoare

Aceste circumstanțe nu sunt o noutate. The Guardian reamintește cum, acum trei ani, producătorii germani au întâmpinat situații similare din cauza scăderii nivelului Rinului. Mai mult, în 2022, EDF, un important furnizor de energie din Franța, a trebuit să reducă producția la centralele nucleare din cauza temperaturii ridicate a apelor Ronului și Garonnei, care nu erau adecvate pentru răcirea reactoarelor.

În contextul schimbărilor climatice continue, administratorii navigabili și operatorii de transport trebuie să își planifice strategiile cu mare atenție pentru a gestiona provocările persistente ale vremii extreme și ale resurselor de apă din ce în ce mai fluctuante.

Adaptat de la sursa originală: The Guardian


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Contract semnat pentru noua rețea de canalizare, un pas major spre infrastructură avansată și confort comunitar
Două victime decedate și un rănit grav în urma unui dramatic accident rutier
Dronă artizanală se prăbușește după ce intră neautorizat din Belarus. NATO în alertă!
Flota britanică F-35, afectată de lipsa de personal și piese, operațională doar o treime din timp; coroziunea și costurile crescute îngreunează misiunile.
Incendiile de vegetație între Sărulești și Lehliu (km 50-60) au fost eliminate complet, circulația fiind reluată.
Incendiu masiv pe strada Doamna Stanca din Sectorul 1, București - foc extins pe 350 mp amenință clădirile învecinate!
Keir Starmer și Emmanuel Macron lansează un program pilot pentru migrație legală și sigură între Marea Britanie și Franța prin Canalul Mânecii.
legile statului creează bariere pentru producția națională, contribuind la criza prețurilor.
Pacienți în stare stabilă după consumul de carne de oaie din propria gospodărie.
Președintele contestă la CCR legea privind incriminarea distribuției online de materiale fasciste, legionare și xenofobe, invocând lipsa de definiții clare și riscuri pentru libertatea de exprimare.
Sprijin din inimă pentru consăteanul Alexandru Nițu cu achiziția unui scaun cu rotile