Peste 3.000 de muncitori intră în grevă, suspendând producția de avioane militare F-15 și F-18. Pentagonul, client principal afectat.

Peste 3.000 de muncitori intră în grevă, suspendând producția de avioane militare F-15 și F-18. Pentagonul, client principal afectat.

Peste 3.000 de lucrători de la Boeing, de pe liniile de producție a avioanelor militare, au decis să intre în grevă începând de astăzi. Aceștia activează în Missouri și Illinois și sunt parte a diviziei de apărare a gigantului aerian, care își desfășoară activitatea într-o perioadă de dificultăți financiare.

Nemulțumiri în rândul muncitorilor

Sindicatul, reprezentând mecaniști și alți muncitori, a respins oferta de colaborare propusă de Boeing, care includea detalii despre salarii, program de lucru și pensii. Membrii au considerat ofertele nesatisfăcătoare, alimentând nemulțumirea într-un context deja complicat pentru companie.

Vicepreședintele Boeing, Dan Gillian, a exprimat dezamăgirea conducerii față de decizia lucrătorilor: „Oferta noastră contempla o creștere salarială medie de 40% și soluționarea problemelor legate de programul de muncă alternativ.” Cu toate acestea, Boeing subliniază că impactul grevei ar putea fi mai redus decât cel simțit în anul 2024.

Impact și context

Divizia de apărare a Boeing numără peste 19.000 de angajați și contribuie semnificativ la veniturile companiei, aducând aproximativ 29% din totalul trimestrial de 22,7 miliarde de dolari. Greva din Missouri și Illinois este organizată sub egida unei filiale a Asociației Internaționale a Mecanicilor și Lucrătorilor din Industria Aerospațială (IAM), parte a unui sindicat uriaș cu 600.000 de membri.

Boeing, un partener cheie pentru Pentagon, produce aici avioane de tip F-15 și F-18. Această inițiativă de grevă reprezintă prima acțiune de acest tip în divizia de apărare din 1996 și vine după un an marcat de pierderi provocate de oprirea producției la diverse modele de aeronave.

În continuarea unei perioade dificile

Recent, Boeing a trecut prin evenimente care au afectat serios reputația și performanța financiară. Accidentele aviatice din 2018 și 2019, ce au rezultat în pierderi umane, precum și dificultăți tehnice și financiare au pus compania sub o presiune considerabilă. Greva curentă adâncește și mai mult provocările globale ale Boeing.

Foto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Surse: BBC, Financial Times


Rareș Iancu

Rareș Iancu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Slatina. Originar din zona Centrului Vechi și absolvent al Facultății de Jurnalism din Craiova, Rareș este un profesionist dedicat care cunoaște orașul în detaliu — de la ritmul administrației locale, până la poveștile ascunse ale comunității. Cu microfonul în mână și aparatul de fotografiat pe umăr, Rareș documentează zi de zi realitatea din Slatina cu onestitate, calm și implicare. Crede în jurnalismul apropiat de oameni și în puterea informației corecte.

Știri Generale

Știri Generale
Bulgaria va schimba legislația pentru a prelua și vinde singura rafinărie Lukoil din țară
Ce s-a întamplat ieri - 5 noiembrie 2025 - în Slatina
Cele mai importante evenimente culturale din Slatina - 6 noiembrie 2025
Cinci persoane căutate sub dărâmăturile turnului centralei electrice din Ulsan, patru salvate
Club Brugge și Barcelona 3-3, Inter Milano câștigă la Kairat, Manchester City învinge Borussia Dortmund – rezumat rezultate serii
Conflictul dintre Primăria Slatina și Articus SRL, început acum șapte ani, se transformă într-o dispută mimată cu tertipuri în instanță
Creștere semnificativă a natalității cu 16,9% și scădere a mortalității cu 23,8% în județul Olt
DNA reține în Vaslui pe omul de afaceri Fănel Bogos pentru presiuni asupra conducerii Direcției Sanitar-Veterinare și ANSVSA București
Guvernul adoptă OUG pentru sancționarea hrănirii urșilor cu amenzi între 10.000 și 30.000 lei; comisia de urgență decide măsurile în caz de apariție a ursului în zone populate
Japonia mobilizează armata în nordul țării pentru a combate atacurile record ale urșilor, 12 persoane ucise din aprilie
Ministrul Educației propune reducerea vacanței profesorilor din cauza numărului redus de ore predate